درخواست قذافی برای توقف بمباران شهر سرت

دیکتاتور فراری لیبی در پیامی مکتوب خطاب به جامعه بین‌الملل، توقف بمباران شهر سرت را خواستار شد.

 معمر قذافی، دیکتاتور فراری لیبی در پیامی مکتوب که از شبکه تلویزیونی الرای پخش شد، از سازمان ملل خواست تا از ادامه جنایت‌ها علیه شهر سرت، زادگاه وی جلوگیری شود.

 قذافی همچنین در این پیام که توسط موسی ابراهیم، سخنگوی وی خوانده شد، از شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای پایان دادن به انزوای جهانی شهر سرت تلاش کند.

 دیکتاتور سابق لیبی در پیام خود اقدام‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور را غیرانسانی و خشونت‌طلبانه قلمداد کرد.

 وی در این پیام اظهار داشت:‌ وظیفه جامعه بین‌الملل این است که در مقابل به انزوا کشیده شدن شهر سرت سکوت اختیار نکند.

 سخنگوی معمر قذافی همچنین در یک گفت‌وگوی تلفنی از مکانی نامشخص، به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دیکتاتور فراری و 69 ساله لیبی همچنان در این کشور به سر می‌برد و آماده است تا با روحیه خوب خود به مبارزه ادامه دهد.

 ابراهیم خاطرنشان کرد: رهبر لیبی در وضعیت جسمی مناسبی به سر می‌برد و با روحیه‌ای خوب آماده‌ی ادامه مبارزه در این کشور است. مبارزه تا زمانی که جنگ در لیبی پایان یابد ادامه خواهد داشت.

 وی در ادامه افزود: ما بسیار قدرتمند هستیم و دشمنان ما نیز هنوز قدرتمند هستند. هزاران هزار تن از ما حمایت می‌کنند.

 از سوی دیگر انقلابیون لیبی حلقه محاصره نظامی شهرهای در دست هواداران قذافی همچون بنی‌ولید، سرت، هراوه و وادی حمر را تنگ‌تر کرده‌اند.

انقلابیون بار دیگر به هواداران قذافی در بنی‌ولید مهلت دادند که شهر را به صورت مسالمت‌آمیز تحویل نیروهای شورای ملی انتقالی دهند.

این در حالی است که شاهدان عینی از کمبود مواد غذایی و دارو و قطع برق در شهر بنی‌ولید خبر داده‌اند.

شهر بنی‌ولید هنوز تحت کنترل هواداران قذافی است، با این حال این شهر از دو هفته پیش به محاصره کامل نیروهای انقلابی درآمده است.

از سوی دیگر، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای دیدار با اعضای شورای ملی انتقالی لیبی، وارد طرابلس، پایتخت این کشور شدند.

سران انگلیس و فرانسه قرار است بعد از طرابلس، به شهر بنغازی، مرکز اصلی اعتراض‌ها علیه معمر قذافی بروند و در میدان آزادی این شهر سخنرانی کنند.

منبع:  ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا